‘Bevlogen professionals, bruisende teamspelers met een gedreven en continue focus.’

Ik bezoek maar al te vaak websites waarop alle teksten uitstekend verzorgd zijn, met uitzondering van één pagina, die meestal Over ons heet. Schrijven over jezelf is dan ook het moeilijkste wat er is. Als het even kan moet je dat laten doen:

‘Eric de Koning weet in onze jaarverslagen precies de juiste toon te treffen: onze inhoudelijke boodschap gaat door zijn goede en vrolijke teksten spreken tot de vele verschillende lezers. Hij is een meester in het gebruik van details en anekdotes als illustratieve bewijsvoering.’
Marieke van Schijndel, directeur Museum Catharijneconvent

‘Eric is in staat om dat wat de opdrachtgever wil meegeven meteen naar de ontvanger te vertalen. Opdrachtgevers zijn vaak geneigd tot lange verhalen om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn, zonder goed na te denken over de ontvanger van het verhaal. Terwijl die meestal snel, in normaal begrijpelijk Nederlands wil weten wat je te melden hebt. Dat kan Eric, omdat hij vanuit de lezer schrijft, en niet vanuit de zender.’
Willem Meuwese, vastgoedontwikkelaar M2 Groep

‘Eric heeft gevoel voor wat er leeft in de organisatie en daarbuiten, en weet dit goed op te schrijven. Daarnaast is hij kritisch en gaat niet voor de gemakkelijke weg. Bovendien is hij eigenwijs en zal het niet laten nog een ongevraagd advies neer te leggen. Wat mij betreft altijd zeer welkom!’
Floortje Bakker, manager HRM Marketing en Communicatie Dudok Wonen

‘Eric snapt wat ik wil zeggen: dat vind ik zijn onderscheidende kwaliteit. Zijn belangrijkste product is niet zozeer tekst, maar begrip. Eigenlijk had ik hem dit tekstje zelf willen laten schrijven.’
Paul van Vlijmen, algemeen directeur Koninklijke Stichting Defensiemusea

Op de momenten dat onze eigen woorden tekortschieten of de kern missen, dan bellen we Eric. Meedenker, tegenspreker en scherpschutter als het gaat om woord en beeld. Naast een scherpe pen heeft Eric iets dat wij bijzonder waarderen: hij doet nl. niet altijd wat hem gevraagd wordt… maar vooral wat nodig is!’
Remko Sietsma, directeur Outing Holland en Holland InCompany

 

 

Geen-tekst.nl is een initiatief van Koningswerk Communicatie